Apakah kelebihan sewa kereta tahunan dan bulanan?

Apakah kelebihan sewa kereta tahunan dan bulanan

 Apakah kelebihan sewa kereta tahunan dan bulanan?

Terdapat begitu banyak kelebihan untuk menyewa kereta setiap bulan atau tahun, jadi kami menyusun senarai.

Baca: Nak ambil kereta sewa di bandar atau di lapangan terbang?

Kos

Salah satu kelebihan utama menyewa kereta untuk jangka masa yang lebih lama adalah tanpa ragu-ragu harganya. Dalam banyak kes, sewa kereta selama sebulan adalah lebih murah daripada mempunyai kereta sendiri. Selain lebih murah daripada memiliki kereta, ia juga boleh menjadi lebih murah daripada menyewa kereta untuk tempoh yang singkat. Ini kerana jika seseorang sudah bercadang untuk menyewa untuk tempoh tiga minggu yang lebih lama, contohnya, menyewa kereta sebulan boleh mengimbangi dengan tepat pengurangan kadar yang kami nyatakan di atas. Jika tarikh itu sesuai dengan rancangan anda, itu idea yang bagus!

Tahu lebih: sebab lebih baik untuk menyewa kereta

Sifar birokrasi

Apabila anda menyewa kereta daripada syarikat sewa, mereka tetap bertanggungjawab ke atas semua birokrasi yang terlibat dalam memiliki kereta: dokumentasi, insurans, penyelenggaraan, cukai, antara lain. Ini bermakna kereta itu kekal bersama anda, seolah-olah ia adalah milik anda setiap hari, tetapi tanpa perlu risau untuk menyemak atau memperbaharui dokumentasi.

Mari baca: kos sewa kereta sebulan

Fleksibiliti

Syarikat penyewaan yang menyewa setiap bulan membenarkan anda memulangkan kereta pada bila-bila masa anda mahu. Jika anda memerlukan kereta itu lebih lama, itu tidak menjadi masalah sama ada: penyewaan boleh dilanjutkan selama yang diperlukan. Jika anda ingin memulangkannya lebih awal, hanya perhatikan tempoh minimum: kadar bulanan termurah biasanya sah untuk sewaan selama 28 hari atau lebih. Seperti yang telah disebutkan di atas, jika anda perlu memulangkan kereta itu lebih awal, kadar yang dikenakan adalah sama seperti sewa "biasa" mengikut nilai sewa pada hari kontrak dikeluarkan.

Jom lihat: menyewa kereta dengan kad debit

Sentiasa memandu kereta baru

Bau kereta baru tu memang sedap kan? Jika anda menikmati pengalaman memandu kereta yang berbeza, anda juga akan menyukai sewa kereta bulanan. Menyewa menjadikan kemungkinan untuk sentiasa memiliki kereta baru menjadi kenyataan (yang agak sukar apabila anda membeli kereta, bukan?).

Tidak perlu risau tentang insurans atau penyelenggaraan

Memandangkan kereta itu bukan milik anda secara berkesan, anda juga tidak bertanggungjawab untuk bimbang tentang insurans dan pembaharuannya, serta penyelenggaraan. Jika anda mempunyai sebarang masalah dengan kereta, hubungi sahaja syarikat penyewaan. Lebih-lebih lagi, kereta yang disewa dalam kaedah bulanan sudah dilengkapi dengan perlindungan asas yang wajib, yang menjamin kereta sekiranya berlaku gangguan dari hari ke hari, seperti pembaikan kecil.

Lihat ini: adakah sewa kereta jangka panjang berbaloi?

Kesukaran menjual semula? Tidak akan lagi!

Menjual semula kereta bukanlah satu tugas yang mudah. Di satu pihak, meninggalkan kereta di pengedar pada masa pertukaran adalah yang paling mudah, tetapi ia juga di mana paling banyak wang hilang. Menjual semula secara peribadi mengelakkan kerugian kewangan, tetapi ia boleh mengambil masa dan memerlukan kesabaran. Apabila anda menyewa kereta untuk tempoh yang lama, tidak ada sebab untuk bimbang tentang itu. Untuk menukar kereta anda, cuma berbincang dengan syarikat penyewaan kereta – tiada kerugian!