Sewa kereta jangka panjang, adakah ia berbaloi?

 

Sewa kereta jangka panjang, adakah ia berbaloi

Pernahkah anda mendengar tentang sewa kereta tahunan dan bulanan? Baca lebih lanjut untuk mengetahui tentang semua kelebihan dan jumlah yang anda jimat dengan menyewa kereta untuk tempoh yang lebih lama! Sewaan tahunan dan bulanan sangat serupa dengan sewaan kereta yang sedia ada, tetapi dengan satu perbezaan besar: tempoh penyewaan.

Baca: Nak ambil kereta sewa di bandar atau di lapangan terbang?

Tidak seperti kereta sewa biasa, selalunya digunakan untuk perjalanan, hujung minggu, atau majlis yang lebih khusus, tujuan penyewaan kereta tahunan atau bulanan adalah sedikit berbeza. Ini adalah perkhidmatan yang direka untuk orang yang memerlukan kereta untuk kehidupan seharian mereka, bukan hanya secara sporadis - kereta mereka sendiri.

Tahu lebih: sebab lebih baik untuk menyewa kereta

Bagaimanakah penyewaan jangka panjang berfungsi?

Sewaan kereta tahunan atau bulanan sangat serupa dengan sewa jangka pendek, tetapi untuk tempoh yang lebih lama. Jika anda pernah menyewa kereta sebelum ini, sama ada untuk bercuti panjang atau percutian hujung minggu, anda sudah tahu banyak perkara yang terlibat.

Jom baca: faedah menyewa kereta


Kelebihan terbesar ialah jika anda menyimpan kereta untuk jangka masa yang lebih lama, syarikat penyewaan cenderung untuk memberikan diskaun yang bagus pada kadar sewa. Secara amnya, ia adalah progresif, jadi semakin lama tempoh kontrak, semakin banyak anda menyimpan.

Mari baca: kos sewa kereta sebulan

Diskaun akan berbeza dari syarikat penyewaan kereta ke syarikat penyewaan kereta dan bergantung pada kategori kereta dan had perbatuan yang anda pilih. Itu boleh menjadi satu, dua, atau tiga ribu kilometer atau lebih sebulan. Semuanya sangat fleksibel supaya anda mendapat tawaran yang sesuai untuk anda.


Dengan sewa kereta bulanan, anda boleh menyimpan kereta dari satu hingga beberapa bulan, dan memperbaharui kontrak mengikut keperluan anda. Jika anda ingin memulangkan kereta lebih awal, itu juga tidak mengapa! Selagi jumlah minimum hari sewa dalam kontrak telah berlalu.