Berapakah kos untuk menyewa kereta selama sebulan?

Berapakah kos untuk menyewa kereta selama sebulan

 Berapakah kos untuk menyewa kereta selama sebulan?

Harga sewa kereta sebulan bergantung pada beberapa pembolehubah:

Berapa kilometer yang anda percaya anda akan memandu dengan kereta: semakin banyak kilometer anda, sudah tentu, semakin tinggi jumlah yang perlu dibayar; dan kategori kereta: semakin tinggi kategori, semakin tinggi kadarnya.

Baca: Nak ambil kereta sewa di bandar atau di lapangan terbang?

Adakah sewa jangka panjang merupakan pilihan untuk saya?

Sewa kereta tahunan atau bulanan adalah untuk mereka yang tidak merasakan keperluan untuk memiliki kereta atas nama mereka. Dengan kebangkitan ekonomi kolaboratif, sebab kesihatan dan keselamatan serta perkhidmatan yang ingin berkongsi pengalaman dan juga barangan, ini merupakan trend yang perlu diikuti dengan teliti pada tahun-tahun akan datang. Jika anda sentiasa suka mempunyai kereta baharu dan menukarnya dengan kerap (setiap tahun, contohnya), perkhidmatan ini juga boleh berfungsi dengan baik untuk anda! Ini kerana perbelanjaan dan susut nilai kereta selalunya jauh lebih tinggi daripada sewa bulanan.

Tahu lebih: sebab lebih baik untuk menyewa kereta

Dan banyak lagi: menyewa dan bukannya membeli mempunyai kelebihan yang selalunya tersembunyi. Membeli kereta bermakna wang anda kekal tidak bergerak untuk seketika, walaupun anda memutuskan untuk menjualnya semula selepas satu tempoh. Apabila anda menyewa, wang yang anda belanjakan untuk pembelian boleh terus dilaburkan. Berbaloi untuk membuat pengiraan dan menyemak pelaburan dan situasi kewangan anda.

Lihat ini: adakah sewa kereta jangka panjang berbaloi?

Bagaimana jika saya seorang pemandu Uber atau Lyft?

Jika anda bekerja dengan perkhidmatan kereta seperti Uber atau Lyft, sila perhatikan kontrak sewa dengan teliti. Kebanyakan syarikat penyewaan tidak membenarkan kereta yang disewa pada kadar bulanan digunakan untuk tujuan ini. Selain tidak dibenarkan, kemungkinan besar had perbatuan yang ditetapkan oleh syarikat penyewaan tidak mencukupi untuk jenis jarak ini. Jika matlamat anda adalah menggunakan kereta untuk bekerja bagi perkhidmatan kereta, hubungi syarikat penyewaan dan semak rancangan mereka.

Jom baca: faedah menyewa kereta

Melakukan matematik: membeli kereta vs sewa bulanan

Walaupun ia menawarkan fleksibiliti dan kemudahan untuk semua orang, penjimatan yang dijanjikan boleh berbeza-beza mengikut keadaan kewangan anda. Pembelian kereta secara tunai atau dibiayai, sebagai contoh, adalah perkara pertama yang akan membuat perbezaan besar dalam menjawab soalan "adakah ia membayar untuk menyewa kereta dan bukannya membelinya?"

Penting: langkah asas menyewa kereta

Oleh itu, cadangan kami ialah anda mengkaji situasi anda dan membuat gambaran keseluruhan tentang berapa banyak yang akan dilaburkan untuk membeli dan menyewa kereta. Jangan lupa untuk menambah - untuk pembelian, nilai lesen, cukai, insurans, antara lain, yang sudah termasuk dalam jumlah sewa bulanan.