Memilih antara memilih kereta sewa anda di lapangan terbang atau lokasi luar tapak di bandar

Memilih antara memilih kereta sewa anda di lapangan terbang atau lokasi luar tapak di bandar

 Menyewa kereta dalam masa terdekat? Semak petua terbaik untuk memilih antara memilih kereta sewa anda di lapangan terbang atau lokasi luar tapak di bandar!

Tahu lebih: sebab lebih baik untuk menyewa kereta

Bersedia untuk menyewa kereta? Adakah anda perasan terdapat beberapa pilihan apabila anda mencari kereta sewa yang sesuai untuk keperluan anda? Anda boleh memilih untuk mengambilnya di lapangan terbang atau lokasi luar tapak/bandar. Sekarang persoalannya ialah: yang mana satu yang terbaik?

Mari baca: kos sewa kereta sebulan

Nah, ia bergantung! Mari kita bincangkan tentang kelebihan setiap pilihan supaya anda membuat keputusan termaklum yang terbaik 🙂


Kelebihan mengambil kereta sewa anda di lapangan terbang

1. Mudah diambil

Sudah tentu kelebihan pertama adalah pengambilan yang mudah untuk orang yang tiba di lapangan terbang. Inilah sebab mengapa lokasi lapangan terbang begitu popular dan mungkin menjadi sebab mengapa anda mempertimbangkannya juga.

Jom baca: faedah menyewa kereta

Jika anda memerlukan kereta sewa kerana anda berada di luar bandar dan bercadang untuk sampai ke destinasi anda dengan kapal terbang, sudah tentu pilihan terbaik ialah mengambilnya di lapangan terbang. Ini bukan sahaja lebih mudah, tetapi ia juga menjimatkan wang semasa perjalanan dari lapangan terbang ke bandar apabila anda tiba di sana.


Walau bagaimanapun, satu perkara yang perlu dipertimbangkan sebelum itu ialah tempoh penerbangan anda. Sesetengah orang mungkin berasa agak letih selepas penerbangan yang panjang dan, dalam kes itu, ia mungkin berbahaya untuk memandu — ini lebih kritikal jika anda pergi ke tempat yang anda tidak tahu dengan baik.


2. Keselamatan

Bergantung pada destinasi anda, menyewa kereta di lapangan terbang adalah lebih selamat daripada bergantung pada pengangkutan awam atau perkhidmatan perkongsian tunggangan untuk ke bandar.

Lihat ini: adakah sewa kereta jangka panjang berbaloi?

Ini amat penting jika destinasi anda ialah tempat yang belum pernah anda kunjungi sebelum ini. Malangnya, terdapat beberapa kes pengangkutan haram di lapangan terbang - dan yang paling teruk: kadangkala pelancong tidak menyedari mereka berisiko.


Menyewa kereta di lapangan terbang bermakna anda mengawal kenderaan, arah dan jalan yang anda lalui.


3. Armada yang lebih besar

Secara umumnya, syarikat penyewaan mempunyai armada yang lebih besar tersedia di lapangan terbang, yang bermaksud kemungkinan besar memihak kepada anda apabila permintaan tinggi.


Walau bagaimanapun (dan ini penting!), armada mungkin lebih besar, tetapi begitu juga jumlah orang yang mencari kereta sewa di lapangan terbang!


Untuk menjamin kereta sewa anda pada masa sibuk, petua kami adalah untuk sentiasa menempah lebih awal — beberapa minggu biasanya cukup untuk kebanyakan lokasi.


Kelebihan mengambil kereta sewa anda di lokasi bandar

1. Berhampiran hotel, tempat anda tinggal atau menginap

Terdapat sekurang-kurangnya beberapa situasi lokasi bandar akan menjadi yang terbaik untuk anda.


Pertama, siapa kata anda hanya memerlukan kereta sewa apabila anda berada di luar bandar? Kereta sewa boleh menjadi pilihan jika anda melakukan perjalanan jalan raya dengan rakan-rakan, jika anda memerlukan lebih banyak ruang daripada kereta anda sendiri dan banyak lagi situasi lain.


Jika ini adalah kes anda, maka menyewa di luar tapak atau lokasi bandar mungkin yang terbaik untuk anda, kerana ini selalunya lebih dekat dengan alamat anda.


Ini juga benar jika anda menginap di hotel atau Airbnb, contohnya. Jika anda hanya memerlukan kereta untuk sebahagian daripada perjalanan anda atau jika anda lebih suka mengambilnya apabila anda berehat daripada penerbangan, maka pilihan terbaik ialah memilih kereta sewa di lokasi berdekatan.


Jika anda tinggal berhampiran pusat bandar atau tarikan pelancong, kemungkinan besar anda akan mempunyai banyak syarikat penyewaan untuk dipilih dalam jarak berjalan kaki!


2. Jimat dalam beberapa hari kereta sewa tidak diperlukan

Mengambil dan memulangkan kereta sewa di lapangan terbang kadangkala bermakna anda perlu menyewanya selama beberapa hari yang anda tidak akan memerlukannya.


Jika anda hanya memerlukan kereta sewa untuk beberapa hari perjalanan anda, mungkin lebih murah untuk menyewanya sahaja untuk hari-hari tertentu. Walau bagaimanapun, adalah penting untuk melakukan pengiraan: kadangkala kadar harian akan menjadi lebih murah apabila anda menyewa kereta itu.


3. Bayaran tambahan di lapangan terbang

Di AS dan beberapa negara lain, lokasi lapangan terbang mengenakan bayaran tambahan yang anda tidak perlu bayar di lokasi luar tapak. Ini tidak dibayar secara berasingan apabila anda menyewa, tetapi termasuk dalam yuran biasa yang dikenakan oleh syarikat penyewaan.


Oleh kerana lokasi bukan lapangan terbang tidak mengenakan bayaran ini, bayaran biasa mungkin lebih rendah dan anda akan dapat mencari tawaran yang lebih murah!