Mengapa anda perlu menyewa kereta?

Mengapa anda perlu menyewa kereta

 Jika anda tidak pernah menyewa kereta sebelum ini, ini adalah untuk anda — kami akan memberitahu anda perkara yang anda terlepas! Semak 4 kelebihan hebat menyewa kereta di KL ini.

Mari baca: kos sewa kereta sebulan

Sama ada untuk perniagaan atau percutian, perjalanan bersama keluarga atau rakan pada hujung minggu atau hanya untuk mendapatkan pengalaman memandu yang berbeza, menyewa kereta ialah pilihan yang bagus. Walaupun ia adalah perkara biasa di sesetengah tempat, jika anda tidak pernah menyewa sebelum ini, jangan risau — kami akan memberitahu dengan tepat sebab anda perlu mempertimbangkan penyewaan kereta pada perjalanan seterusnya.

Ketahui lebih lagi tip menyewa kereta di sini!

Mengapa anda perlu menyewa kereta

Menyewa kereta adalah pilihan yang selesa dan selamat jika anda mempunyai beberapa tugas untuk dijalankan atau percutian hujung minggu dalam rancangan anda. Sekarang, mari kita bercakap tentang beberapa kelebihan terbesar menyewa kereta.

Baca: Nak ambil kereta sewa di bandar atau di lapangan terbang?

1. Kebebasan

Salah satu sebab utama orang menyewa kereta adalah untuk mempunyai lebih banyak kebebasan untuk bergerak. Apabila anda sedang bercuti (atau mungkin anda baru sahaja mengambil cuti beberapa hari yang sepatutnya), anda hanya mahu melakukan perkara mengikut kadar anda sendiri, berhenti bila-bila masa anda mahu dan dengar muzik kegemaran anda.

Jom baca: faedah menyewa kereta


Dengan cara itu, anda mempunyai kawalan ke atas apabila anda bertolak dan tiba di tempat tanpa perlu risau tentang jadual waktu yang ditetapkan, pengangkutan awam, teksi dan segala-galanya. Dengan kereta yang disewa, pergi dari satu tempat ke tempat lain menjadi lebih mudah.

Lihat ini: adakah sewa kereta jangka panjang berbaloi?

2. Tiada kos penyelenggaraan

Salah satu kelebihan terbesar menyewa kereta ialah syarikat penyewaan bertanggungjawab untuk penyelenggaraan dan anda juga akan mendapat sokongan mereka sekiranya sesuatu berlaku dengan kereta apabila anda memilikinya.


Juga patut disebut: insurans sewa kereta. Kami tahu ini bukan topik yang paling mudah, tetapi anda pasti perlu menyemak siaran kami tentang jenis insurans sewa kereta supaya anda tahu perkara yang akan dilindungi oleh setiap satu daripada itu.


3. Lebih banyak pilihan

Menyewa kereta juga merupakan pilihan yang bagus untuk mereka yang ingin mengalami pengalaman pemanduan yang berbeza atau hanya memerlukan kereta yang berbeza untuk perjalanan yang singkat atau jauh. Pilihannya banyak, daripada kompak dan standard kepada kereta mewah — jadi ada sesuatu untuk semua orang.


Selain itu, jika anda sudah memiliki kereta, anda boleh menyewanya untuk perjalanan atau urusan tertentu. Katakan anda mempunyai sedan, tetapi ingin melakukan perjalanan luar jalan — dalam kes ini, menyewa SUV nampaknya idea yang bagus!

4. Jimat!

Mari kita buat matematik. Menyewa kereta boleh menjadi jauh lebih murah daripada bergantung pada pengangkutan awam, teksi atau aplikasi perkongsian perjalanan — apa yang anda perlu lakukan ialah memahami berapa banyak anda akan bergerak di sekitar bandar, betapa mahalnya dan bagaimana perbandingan itu kepada kadar harian sewa kereta.


Petua yang baik untuk menjimatkan lebih jauh adalah dengan memberi perhatian kepada promosi istimewa dan kod diskaun yang ditawarkan oleh syarikat sewa dan tapak perbandingan!